Братська ДПІ інформує: Зручності користування електронними сервісами та деякі особливості податкового законодавства
Електронний кабінет – найбільш зручний та надійний сервіс для платників податків
Подання звітності засобами електронного цифрового підпису, є найбільш зручним та комфортним для платників податків, він спрощує та прискорює обслуговування платників, що дуже актуально в умовах карантину.
Беззаперечними перевагами подання платниками податків звітності в електронному вигляді є:
- економія часу на її подання;
- постійна актуалізація (оновлення) програмного забезпечення відповідно до - останніх змін у податковому законодавстві;
- захищення від несанкціонованих переглядів та втручань;
- конфіденційність інформації;
- арифметичний контроль за показниками податкової звітності;
- автоматичне створення архіву електронних копій звітів, квитанцій та інших документів.
Можливість електронного спілкування забезпечує найпопулярніший сервіс ДПС – Електронний кабінет платника податків, важливість використання якого особливо зросла на період карантину, так як забезпечує дистанційні комунікації.
За допомогою Електронного кабінету платник податків має змогу підготувати, заповнити та надіслати податкову звітність в електронному вигляді, переглядати дані картки особового рахунка про стан розрахунків з бюджетом, здійснювати сплату податків, зборів та інших платежів до бюджету за допомогою банківських систем, здійснювати офіційне листування з органами ДПС
Довідку про відсутність заборгованості з платежів платник податків може отримати в електронному вигляді через Електронний кабінет
Братська ДПІ роз’яснює, що Заяву про надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (далі – Заява) можна подати, зокрема, в електронній формі – до державної податкової інспекції за основним місцем обліку такого платника або до відповідного контролюючого органу, уповноваженого здійснювати заходи з погашення податкового боргу (далі – уповноважений орган) через приватну частину Електронного кабінету, з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги».
Вхід до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету здійснюється виключно після ідентифікації особи із використанням кваліфікованого електронного підпису.
Меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету дозволяє платнику створити та надіслати Заяву за формою J1300305 (для юридичних осіб) або F1300305 (для фізичних осіб).
Заява складається з обов’язковим посиланням на відповідний нормативно-правовий акт, яким передбачено необхідність підтвердження відсутності заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи. Довідка надається за вибором платника у паперовій або електронній формі, про що він зазначає у Заяві.
Довідку або відмову у наданні Довідки в електронній формі платник отримує у вкладці «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги».
Довідка або відмова у наданні Довідки готуються уповноваженим органом протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Заяви органом, до якого її було подано.
Детальніше читайте – https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=26412
АКТУАЛЬНО: Алгоритм дій подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації через вебпортал ДПС
Фізичній особі для подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації (далі – Декларація) через вебпортал ДПС необхідно:
1. Увійти до Електронного кабінету, вхід до якого здійснюється за адресою:https://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС. Вхід до приватної частиниЕлектронного кабiнету через офіційний вебпортал ДПС ініціюється користувачем кнопкою «Вхід» у правому кутку верхньої горизонтальної навігаційної панелі.
Для входу до приватної частини Електронного кабiнету користувачу необхідно в полі «Оберіть АЦСК» обрати АЦСК, що сертифікував цей ключ, відкрити файл ключа кнопкою «Обрати», ввести пароль ключа у полі «Пароль захисту ключа», та натиснути кнопку «Зчитати». Кнопка «Увійти» активується після зчитування даних сертифікату ключа;
2. Обрати меню «ЕК для громадян», розділ «Одноразова (спеціальна) добровільна декларація» та натиснути кнопку «Створити»;
3. У запропонованій формі Декларації персональні дані підтягуються автоматично, але їх потрібно перевірити, та у разі наявності в таких даних помилок – виправити їх;
4. Заповнити необхідні розділи та поля Декларації. При цьому для відображення інформації щодо вартості активів у розд. III – IX Декларації необхідно скористатися кнопкою «+»;
5. Після того, як всі дані внесені, зберегти Декларацію шляхом натискання кнопок «Зберегти» та «Закрити»;
6. Виділити рядок із створеною Декларацією, натиснути кнопку «Підписати» та підписати за допомогою КЕП (у спливаючому вікні здійснити дії аналогічно для входу до приватної частини Електронного кабінету) натиснути «Підписати»;
7. Виділити рядок із підписаною Декларацією та натиснути кнопку «Відправити».
Слід зазначити, що переглянути відправлену Декларацію можливо у меню «Перегляд звітності».
Для приєднання до Декларації сканованих копій документів, що підтверджують витрати на придбання активів, необхідно в кінці Декларації проставити позначку «відмітка про наявність додатків» та у розділі «Додатки» заповнити поля щодо основних реквізитів документів, що додаються. При цьому кожен документ має бути збережений в окремому додатку. Для збереження сканованого документа необхідно натиснути кнопку «Зберегти».
Дії суб’єкта господарювання у разі перейменування вулиці, де розміщений об’єкт оподаткування
Братська ДПІ звертає увагу, що у випадку перейменування назви міста, вулиці, провулка тощо, де розміщений об’єкт оподаткування, платник податків повинен надати до контролюючого органу за основним місцем обліку Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою №20-ОПП з оновленою інформацією про об’єкт оподаткування.
У розд. 3 повідомлення за ф. №20-ОПП зазначається нове місцезнаходження такого об’єкта.
У разі внесення змін до правовстановлюючих документів (свідоцтва про право власності, свідоцтва про право на спадщину, договору купівлі-продажу, договору міни, договору дарування тощо) у зв’язку з перейменуванням вулиць, на яких знаходиться об’єкт нерухомого майна, та внесення змін до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно у зв’язку із зміною назви чи перейменування вулиці, платник податків подає повідомлення за ф. №20-ОПП протягом 10 календарних днів з дня внесення змін до Реєстру.
Для суб’єктів господарювання, які використовують реєстратори розрахункових операцій та програмні РРО відповідно до законодавства, у разі, якщо відбулось перейменування назви міста, вулиці тощо, де розміщено об’єкт оподаткування (господарську одиницю), в якому застосовується РРО або ПРРО, повідомлення за ф. №20-ОПП подається з метою уникнення розбіжностей між відомостями щодо місцезнаходження цієї господарської одиниці.
Зміни розміру мінімальної заробітної плати з 01.10.2022
Братська ДПІ повідомляє, що з 1 жовтня 2022 року згідно з Законом України від 02.12.2021 № 1928- ІХ «Про Державний бюджет України на 2022 рік» (із змінами) розмір мінімальної зарплати становитиме:
- у місячному розмірі – 6700 грн (тобто на 200 грн більше ніж було встановлено з 1 січня – 6500 грн);
- у погодинному розмірі – 40,46 грн (тобто на 1 грн і 20 копійок більше, ніж було з 1 січня 2022 року – 39,26 грн).
Відповідно до ст. 1 Закону України від 08.07.2010 №2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464) мінімальний страховий внесок – це сума єдиного внеску, що визначається розрахунково як добуток мінімального розміру заробітної плати на розмір внеску, встановлений законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та підлягає сплаті щомісяця.
Не нижче мінімального страхового внеску потрібно сплачувати ЄСВ за ставкою 22%.
Якщо працівник – сумісник, то 22% ЄСВ застосовується до його фактичної зарплати.
У разі нарахування ЄСВ на зарплату працівників-осіб з інвалідністю всім роботодавцям слід застосовувати ставку 8,41% до фактичної суми нарахованої зарплати.
Тож, з 1 жовтня 2022 року при нарахуванні зарплати основному працівникові, який не є інвалідом, потрібно буде сплачувати ЄСВ не нижче 1474 гривень.
Для фізичних осіб підприємців на загальній та спрощеній системі оподаткування, для фізичних осіб, які здійснюють незалежну професійну діяльність, та для членів фермерського господарства мінімальний страховий внесок за місяць з 1 жовтня цього року також становитиме 1474 грн, за квартал – 4422 гривні.
Також звертаємо увагу, що зміниться і максимальна база нарахування ЄСВ.
Згідно з нормами Закону № 2464 максимальна база нарахування ЄСВ становить 15 розмірів мінімальної заробітної плати. Таким чином з 1 жовтня максимальна база нарахування єдиного внеску буде дорівнювати 100 500 гривень ( з 1 січня до 30 вересня 2022 року – 97 500 гривень).